Nog 70 dagen tot de volgende VeganChallenge!
Deelnemers:
5
2
0

Pompoenhummus

Omdat je nooit genoeg hummusrecepten kunt hebben, hebben we een herfstige hummus ontwikkeld. De geroosterde pompoen geeft de spread een prachtige kleur en zachte smaak. Heb je geen pompoen over van gister? Snij de pompoen dan in schijven, besprenkel met wat olie, peper en zout en rooster gedurende 25 minuten in een voorverwarmde oven (180 graden).

< 15 minuten     >6 Personen
Menugang:
Lunch
Type:
Sauzen & Spreads
Keuken:
Meditterraans, Midden-Oosters
Smaak:
Hartig, Kruidig
Seizoen:
Herfst
Moeilijkheidsgraad:
Makkelijk
Allergie en Dieet:
Glutenvrij, Notenvrij, Sojavrij, Suikervrij
Supermarktvriendelijk:
Ja
Kindvriendelijk:
Ja

Ingrediënten

  • 250 gram geroosterde pompoen (over van gisteren)
  • 1 blik kikkererwten (uitlekgewicht 240 - 265 gram), uitgelekt en afgespoeld
  • 1 klein teentje knoflook
  • ½ eetlepel komijn
  • ½ eetlepel gedroogde peterselie
  • Sap van ½ citroen
  • 2 eetlepels olijfolie
  • peper en zout naar smaak
  • Bereiding

    Doe de pompoen, kikkererwten, knoflook, komijn en peterselie in de keukenmachine en maal grof. Voeg citroensap toe en maal opnieuw. Voeg zoveel olie toe als nodig is voor een gladde puree.
    Breng op smaak met zout en peper.

    Tip: In plaats van pompoen kun je ook zoete aardappel nemen. Een beetje kaneel of speculaaskruiden eroverheen geven een bijzondere smaak aan deze hummus!