Nog 124 dagen tot de volgende VeganChallenge!
Deelnemers:
2
2

Pizza Veganza

Er zijn meerdere manieren om zelf makkelijk een lekkere vegan pizza te maken. Veel supermarkten verkopen kant-en-klare bodems, waar je alleen nog je eigen beleg op hoeft te doen. Het is lekker om hier nog een sausje op te doen, daarvoor staan de ingrediënten in dit recept vermeld. Ook bestaat er van Albert Heijn een ‘pizza-kit’, die een deeg en pizza saus bevat. Beide zijn te vinden in de koeling.

15-30 minuten     4-Persoons
Menugang:
Hoofdgerecht
Type:
Pizza
Keuken:
Italiaans
Smaak:
Hartig, Kruidig
Moeilijkheidsgraad:
Makkelijk
Allergie en Dieet:
Notenvrij, Sojavrij, Suikervrij
Kindvriendelijk:
Ja

Ingrediënten

  • 2 pizza-kits of 4 pizza bodems
  • Voor de saus: 1 kleine ui, 1 teen knoflook, 2 theelepels Italiaanse kruiden, 2 blikjes (à 68 gram) tomatenpuree
  • paprika, in reepjes
  • champignons, in plakken
  • rode ui, in halve ringen
  • Tomaten, in plakjes
  • 150 gram olijven, in halfjes
  • Basilicum pesto (zonder kaas)
  • Artisjokharten
  • Kappertjes
  • Pijnboompitten
  • Knoflook
  • Rucola (vers op de warme pizza)
  • Bereiding

    Verwarm de oven voor volgens de instructie op de verpakking.

    Voor zelfgemaakte saus op kant-en-klare pizza bodems: Snipper de ui en knoflook en fruit deze in wat olie in een sauspan. Voeg de kruiden toe en bak even mee. Voeg de tomatenpuree toe samen met ±50 ml water, en laat nog even doorwarmen.

    Als je een pizza-kit hebt: Rol het deeg uit en bestrijk met de bijgeleverde tomatensaus. Verdeel de groenten over de pizza.

    Bak volgens de instructies en eet smakelijk!

    Tip: Het is ook lekker om knoflook-veganaise te maken voor op de pizza!