Tip van de dag: kikkererwtenmeel

Kikkererwtenmeel wordt gemaakt van gemalen kikkererwten en zit daardoor boordevol vezels en eiwitten. Met dit meel kun je sauzen binden, bijvoorbeeld in deze vulling voor quiche of je gebruikt het als eivervanger in aardappeltortilla. Dit meel wordt veel in de Indiase keuken gebruikt, waardoor je het voor een klein prijsje bij een toko kan halen. Meestal vind je het daar onder de naam gram flour of chickpea flour. In de biologische winkel wordt het ook verkocht, maar daar is het wel wat duurder.
Inspiratie voor 20 oktober

Ontbijt: Matzes met Tuinkers

Lunch: Panzanella

Diner: Vegan Paëlla

Ik wil het hele weekmenu! →
Leesvoer voor 19 oktober
Milieuvoordelen van plantaardig eten: water
Het is waterverslindend, zorgt voor kilo’s CO2 per portie en jij doet er deze maand niet aan mee: vlees. Niets heeft zo’n grote impact op het milieu als wat we eten. Door plantaardig te eten lever je een positieve bijdrage aan de verbetering van het milieu.
Lees meer →
VoedingsABC: vitamine B12
Waar haal je je vitamines en mineralen vandaan als je plantaardig eet? Je krijgt er ongetwijfeld een keer vragen over uit je omgeving. Onze diëtisten geven je graag een helder antwoord. Vandaag staat vitamine B12 in de spotlight.
Lees meer →
VIDEO: vitamine B12
Hoe zit het eigenlijk met veganisme en vitamines? Maya legt vandaag wat uit over een vitamine B12. 
Naar de video →


© Nederlandse Vereniging voor Veganisme
Uitschrijven    |    View this email in your browser
Twitter Pinterest Instagram