Sporten en Veganisme
Sporten en veganisme zijn een perfecte combinatie! Veel mensen ervaren positieve verandering in hun lichaam wanneer ze overgaan op een plantaardig dieet. Meer energie, minder gewicht en een langer uithoudingsvermogen. Er kunnen allerlei voordelen voorbij komen waar je van tevoren nog niet van had gedacht dat het mogelijk was.

Wat heb jij tot nu toe ervaren? Deel je ervaringen in de Facebook deelnemersgroep!

Bij sporten denken mensen vaak dat je veel meer voedingsstoffen nodig hebt. Het klopt uiteraard dat je genoeg van de verschillende categorieën binnen moet krijgen (eiwitten, koolhydraten en vetten) en dan het liefst in de meest gezond vorm, zodat je ook nog eens een dosis vitaminen en mineralen binnenkrijgt voor optimaal herstel. Zoals je hebt gelezen in de vorige mails krijg je van dit alles voldoende binnen wanneer je gevarieerd eet. Dus eet genoeg, eet gevarieerd, eet lekker en gezond en trek dan snel je sportoutfit aan.

Deze sporters gingen je al voor en leveren topprestaties met een vegan dieet!
Insert alt text here
Zin om andere vegans te ontmoeten?
Zin om eens samen te eten of een kooksworkshop te volgen? Er is genoeg te doen de komende tijd! Dan is de website VeganEvents wat voor jou! 
Ga snel naar de site →

Oeeh wat dacht je van de champignon dip?

Ontbijt: Framboos - Banaan - Avocado Smoothie

Lunch: Walnoten Champignon Dip

Diner: Pita Falafel met Hummus en Rauwkost

 

Meer recepten→
Leesvoer voor 13 April
Meer dan plantaardig: kleding en schoenen
Plantaardig eten is een belangrijk deel van veganisme, maar waar gaat het nog meer om? Aangezien vegans geen dieren proberen te gebruiken, vermijden zij ook het gebruik van materialen die van dieren afkomstig zijn. Vandaag leggen we je uit waarom dierlijke materialen in kleding en schoenen niet diervriendelijk zijn. 
Lees meer →
Verborgen dierlijke ingrediënten: gelatine
Beginnen met plantaardig eten betekent veel verpakkingen lezen. Je leert producten en hun ingrediënten steeds beter kennen en soms wordt je zelfs verrast door producten die vegan blijken te zijn (zoals die verleidelijk lekkere oreo’s!). Maar welke ingrediënten zijn dierlijk? Melk, ei en vlees ken je natuurlijk, maar sommige zijn minder opvallend. Vandaag een minder opvallend ingrediënt: gelatine.
Lees meer →
Kan sporen bevatten van melk of ei… ?
Is het nog steeds vegan als er op de verpakking staat “Kan sporen van….”? Maya legt in haar vlog uit wat er hiermee bedoeld wordt. Ben je ergens allergisch voor? Let dan extra goed op!
Kijk het filmpje →
Een email gemist, kwijt of per ongeluk gedelete uit je inbox? Klik hier voor het e-mailarchief!


© Nederlandse Vereniging voor Veganisme
Uitschrijven    |    View this email in your browser
Twitter Pinterest Instagram