Tip van de dag: zelf parmezaanse kaas maken
Mis je parmezaanse kaas? Je kunt het ook heel simpel zelf maken met de kaasvervanger edelgist (meer daarover lees je morgen in de nieuwsbrief). Doe 1 cup noten (paranoten, cashewnoten of walnoten), een beetje zout, een eetlepel edelgistvlokken en een kneepje citroensap in de keukenmachine. Verkruimel het (niet te fijn) en klaar! Je kunt deze vegan parmezaan goed in een afgesloten potje in de koelkast bewaren.
Inspiratie voor donderdag 6 april
Ontbijt: Brood met zoet beleg
Lunch: Panzanella
Diner: Frisse lenterisotto

Je kunt nog veel meer recepten vinden in onze database.

Bezoek ook de website voor alle andere recepteninspiratie.
Ik wil meer inspiratie! →
Leesvoer voor 5 april
VoedingsABC: hoe kom je dan aan je eiwit?
Vandaag het antwoord op de vraag: ”waar haal je als veganist je eiwitten vandaan?” Sommige mensen zijn er nog steeds van overtuigd dat het eten van dieren en hun producten de enige manier is om aan eiwit te komen. Gelukkig is dat niet waar: er zijn ook tal van plantaardige eiwitbronnen.
Lees meer →
VIDEO: Krijgt een veganist wel genoeg eiwitten binnen?
Misschien heb je het artikel hierboven al gelezen, maar in de video van vandaag legt Maya je ook nog even uit waarom je je geen zorgen hoeft te maken of je deze blangrijke bouwstof genoeg binnen krijgt. 
Ga naar de video →
Milieuvoordelen van plantaardig eten: minder voedselverspilling
Plantaardig eten is niet alleen goed voor het dierenwelzijn, maar ook voor je eigen gezondheid en het milieu. Een ander groot voordeel van veganisme is het feit dat het zorgt voor minder voedselverspilling. Hoe dat precies zit, zullen we vandaag uitleggen. 
Lees meer →


© Nederlandse Vereniging voor Veganisme
Unsubscribe    |    View this email in your browser
Twitter Pinterest Instagram