Recepten leren kennen

Hoe je het ook wendt of keert, je zult opnieuw moeten leren koken. Want zou je standaard Hollandse pot (bammetje kaas, salade geitenkaas en ’s avonds een gehaktballetje) eten, dan is het wel erg saai als je alle dierlijke producten eruit haalt. De uitdaging is om die elementen te vervangen door iets wat hetzelfde gevoel teweegbrengt. Dierlijke producten zijn geconcentreerde calorie producten. Oftewel, je krijgt veel calorieën en smaak (vet, zout, suiker) in een kleine hoeveelheid.


Dus hoe kun jij dat nou doen?


Een goed vegan recept heeft precies diezelfde elementen. De combinatie van alle ingrediënten zou ervoor moeten zorgen dat je tevreden en lekker vol van je maaltijd wegloopt. Bijvoorbeeld een vegan burrito zonder kaas, maar met een portie guacamole. Dit is ook vet en romig, maar stukken gezonder en vegan! Of denk aan een curry met tofu of een lekkere hoeveelheid bonen in een smeuïg sausje in plaats van een stuk kip. Zoveel verschilt het niet met het dierlijke recept, je vervangt alleen het ene voor het andere.


De VeganChallenge biedt ontzettend veel (nieuwe) recepten aan en jij moet gaan ontdekken wat je lekker vindt.


Misschien zit er vandaag iets lekkers bij? We horen graag wat je ervan vond!

Recept Inspiratie
Wat dacht je van een dik belegd broodje voor lunch? Misschien is dit dagmenu wel wat voor je...

Ontbijt: Brinta

Lunch: Popeye Sandwich

Diner: Marokkaanse Tajine met Couscous

Ik wil meer inspiratie! →
Kijken op 5 April
Kikkererwtencurry.. Mmmmmm

In deze video laat Roxanne je zien hoe je snel een makkelijke en verse curry op tafel zet. Deze curry is niet alleen heerlijk vers en kruidig maar zit ook boordevol groente en kikkererwten. Ga jij hem ook maken?

Ga naar video →
Krijgen vegans genoeg eiwitten binnen?
Kijk hier hoe Maya haar ervaringen deelt tijdens de VeganChallenge. Ze gaat verder in op de eeuwig lastige vraag waar iedere vegan peentjes van begint te zweten "Waar haal jij je eiwitten vandaan??"
Ga naar video →
Eetdagboek van een atleet!

Jetske ruilde van eetdagboek met atleet Janneke van der Meulen! Ze at heel, heel veel bananen, bloedsinaasappelen, peren, een zoete aardappel salade en gemberthee. Wat ze vond van dit sportdieet zie je in deze video!

Ga naar video →


© Nederlandse Vereniging voor Veganisme
Uitschrijven    |    View this email in your browser
Twitter Pinterest Instagram