Nog 66 dagen tot de volgende VeganChallenge!
Deelnemers:
6
0
8

Pita falafel met houmous en rauwkost

Een lekker en makkelijk recept voor het begin van de week. Met zo veel variatie in rauwkost kan iedereen zelf z’n favoriete broodje samenstellen!

< 15 minuten     4-Persoons
Menugang:
Hoofdgerecht
Type:
Sandwich, Vleesvervanger
Keuken:
Egyptisch, Israëlisch, Libanees
Smaak:
Hartig
Moeilijkheidsgraad:
Makkelijk
Allergie en Dieet:
Notenvrij, Sojavrij, Suikervrij
Supermarktvriendelijk:
Ja
Kindvriendelijk:
Ja

Ingrediënten

  • 8 pitabroodjes
  • 3 eetlepels olie
  • 2 pakken falafelballetjes (à 235 gram per pak)
  • 1 bakje houmous, bijvoorbeeld van Sabra
  • Rauwkost, bijvoorbeeld: ijsbergsla, (cherry) tomaat ,olijven, paprika, rode uienringen, fijngesneden witte kool, verse koriander, plakjes augurken, plakjes wortel of zilveruitjes.
  • Bereiding

    Snij de rauwkost voor en doe het per soort in bakjes om op tafel te zetten. Bak de pitabroodjes volgens de verpakking, of doe ze in de broodrooster. Verhit de olie in een grote koekenpan en bak de falafelballetjes aan alle kanten bruin, zo’n 5 tot 10 minuten. Leng de houmous eventueel aan met water, zodat er een sausje ontstaat.

    Vul de broodjes met de falafel, houmous, en rauwkost.

    Tip: Ook erg lekker bij falafel is knoflooksaus. Dit kun je vrij eenvoudig zelf veganistisch maken met twee delen sojayoghurt op één deel ei-vrije mayonaise. Voor de mayonaise kun je naar de natuurvoedingswinkel, of je kunt het Vegan Challenge recept voor veganaise maken.