Nog 129 dagen tot de volgende Vegan Challenge!
Deelnemers:
5
9

Havermoutpap met rozijnen en kaneel

Ouderwetse havermoutpap is hartstikke voedzaam en makkelijk te maken. In de tijd dat het staat te trekken kun je rustig gaan douchen of andere ochtendrituelen uitvoeren. Je vindt havermoutvlokken in de supermarkt van het goedkoopste merk (even bukken dus). Door sojamelk met een smaakje te gebruiken kun je steeds andere pap maken, en je kunt natuurlijk telkens andere toevoegingen gebruiken.

< 15 minuten     1-Persoons
Menugang:
Ontbijt
Type:
Cereal
Keuken:
Hollands
Smaak:
Zoet
Moeilijkheidsgraad:
Makkelijk
Allergie en Dieet:
Notenvrij, Sojavrij, Suikervrij
Supermarktvriendelijk:
Ja
Kindvriendelijk:
Ja

Ingrediënten

  • 50 gram havermoutvlokken
  • 125 mililiter water
  • 250 mililiter sojamelk (of andere plantaardige melk)
  • naar keuze: appelstroop, kaneel, kardemom, rozijnen, zonnebloempitten, noten, vers fruit (zoals banaan)
  • Bereiding

    Doe de havermout, water en sojamelk in de pan en breng aan de kook. Laat 5 minuten koken terwijl je af en toe doorroert. Laat het daarna nog 15 minuten staan. Havermout is ook in de magnetron te bereiden. Voeg de ingrediƫnten samen in een kom en zet het voor ongeveer 3 minuten op de hoogste stand in de magnetron. Houd hierbij goed in de gaten of de pap niet overkookt. Laat ook nu de pap nog zeker 10 minuten staan.

    Tip: Voor nog meer variatie kun je ook een andere plantaardige melk gebruiken, zoals rijstmelk, havermelk of amandelmelk